luni, 27 aprilie 2009

Problema icoanelor în şcoli
Extras din cartea „Cum l-am găsit pe Cel ce mă căuta” de Maica Ecaterina


Maica Ecaterina: (…) La o conferinţă la Timişoara am fost întrebată de către un părinte de copil cum să procedeze cu diriginta fetei lui, care l-a chemat la şedinţa cu părinţii şi i-a spus să-şi strunească copilul să nu mai dorească icoana în clasă, căci altfel ea, diriginta, va avea probleme cu directoarea.

Pr. Constantin Necula: Eu am spus o dată într-o şedinţă că asta e discriminare împotriva femeii. Să dai o femeie atât de frumoasă, cum e Maica Domnului, afară din clasă, este discriminare! Să dai un Copil afară din clasă, cum este Pruncul Iisus, este discriminare! Asta, cu icoanele, este ca în cazul botezului copiilor…Toate sectuleţele astea, toate sectişoarele şi toate oligofreniile astea numite ecclesia modernă, care se obosesc să nu-şi boteze copii şi le fac pe femei episcopese, au împânzit lumea. Atunci ei zic că le fac episcopiţe împotriva discriminării femeii, dar discriminează copii de la Harul Duhului Sfânt. Atât de perfid e dracul acesta, încât e în stare să facă discriminare de nuanţe foarte fine şi să nu se vadă adevărul adevărat din lucrurile importante. Acesta e, de fapt, jocul perfid al „perfidului albion drăcesc”. Adică, până la urmă, nouă ni se trag astea de la britanici şi de la cine ne mai vin tot felul de nuanţe extrem de fine. Până una alta, slavă Domnului, în România, producţia de icoane funcţionează, copii sunt în continuare, cei care sunt credincioşi rămân credincioşi, iar care sunt necredincioşi rămân în necredinţa lor. Problema cea mai importantă la icoanele în şcoli este alta. Depinde cine pune icoana şi pe ce perete. Că dacă nu reuşeşte profesorul să o pună pe peretele de răsărit al inimii, putem s-o căţărăm pe toate înălţimile lumii. Sub comunişti aveam o cruce mare pe Bucegi, mare cât tot Bucegiul. Doamne, iartă-mă! Nu au dat-o jos, că nici nu ar fi avut, tehnic vorbind, cum să o facă. Dar puteau pune o seceră şi un ciocan pe ea…

Acesta este un extras din cartea „Cum l-am găsit pe Cel ce mă căuta” de Maica Ecaterina. Pentru a afla mai multe informaţii despre această carte şi pentru a o cumpăra, aveţi link-ul de mai jos:

http://www.librarie.net/autor/32360/maica-ecaterina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu